luni, 1 noiembrie 2010

Operatiunea Aeneid 2

OPERATIUNEA AENEID-2-Astfel ca , la ora -21,45- Cartierul general Strike Command UK , cu sediul la High Wycombe , primeste o cerere oficiala de trimitere a capitanului -William Schaffer- , -daca acesta este disponibil- in misiune de interceptare a misterioasei tinte . In acel moment Schaffer , se afla in camera echipajului escadrilei a-5-a . Tocmai revenise dintr-un zbor de antrenament pe unul din Lighting-urile escadrilei si purta inca echipamentul de zbor . Cei ce l-au cunoscut , l-au descris ca pe un barbat nu prea inalt , dar bine facut , caruia ii placea la nebunie sa zboare , --- ptr o perioda de timp a indeplinit misiuni de lupta in Vietnam . Luand cunostinta de ordinul primit , pilotul se precipita pe usa , indreptandu-se spre locul unde se aflau doua aparate Lighting , carora tocmai li se facea alimentarea cu carburant . Schaffer s-a urcat pe scarita rezemata de flancul aparatului -- a patruns in cockpit -- si-a prins centura de siguranta , si de altfel a pornit motoarele . Aparatul era echipat cu doua rachete aer-aer -RAD-TOP- si un tun de tragere rapida de -30- mm . La ora -22,06- , aparatul -Lighting-F6XS894- avand numele de cod Foxtrot-94 , s-a propulsat cu motoarele in fortaj maxim de pe pista principala a bazei Binbrook . Tinta ce dadea atata bataie de cap era acum monitorizata de -GCI-[Gound Control Intercept] , Staxton Wold , cea care va fi in paralel cu lini de coasta , la o altitudine de -1860-metri , cu o viteza de aproximativ -850-km/h . In continuare redam schimbul de mesaje intre /dintre controlul de la sol si capitanul Schaffer . SCHAFFER-[Am contact vizual....repet....am contact vizual] . STAXTON-[Poti identifica tipul aparatului ?]. SCHAFFER-[Negativ , nimic cunoscut . Nu are un contur precis.......este o lumina rosiatica......la naiba.......este stralucitoare , extrem de stralucitoare]. STAXTON-[Instrumentele de bord iti functioneaza , 94 ? verifica compasul...] . SCHAFFER-[Afirmativ , GCI....sunt linga ea acum , poate la 200 de metri de ........are o forma de con . Iisuse , este atat de stralucitoare incat ma orbeste daca o privesc mai mult de cateva secunde ] . STAXTON-[Cat de aproape esti acum ?] . SCHAFFER-[La 120 de metri........tinta se afla acolo tot la ora trei .......asteptati mai este ceva........este ca o minge mare de fotbal.......pare a fi din sticla , nu stiu exact] . STAXTON-[Este o parte a obiectului sau este separata ?] . SCHAFFER-[Este......nu , este separata de corpul principal , de con .....se afla chiar in spatele lui , foarte aproape , aproape lipita , se deplaseaza in sus si in jos , la dreapta-stanga ca o sfarleaza . Ar putea fi sursa de energie a obiectului] . STAXTON-[Poti determina directia?] . SCHAFFER-[In coborare usoara......ma deplasez odata cu el....15 metri......nu , in jur de 20 .......sa ridicat acum......]. STAXTON-[Afirmativ , nu este legat de acest....poate o atractie magnetica...cu forma conica]. SCHAFFER-[Este o lumina cetoasa......galbena....este in mijlocul cetii....stati putin ....se intoarce ......se intoarce spre mine......incerc sa ma indepartez.....putin.....cu greu pot] . STAXTON-[94 , receptie 94.....Foxtrot 94 ne receptionezi ? raspunde daca ne auzi] . Chiar in momentul in care controlul de zbor pierdea legatura radio cu pilotul , pe ecranul radarelor , cele doua semnale luminoase , avionul si obiectul necunoscut , s-au apropiat unul de celalalt , apoi sa contopit intr-un singur spot luminos pe ecran . Acesta a deccelerat foarte rapid si a ramas imobil deasupra Marii Nordului , la o altitudine de 1830 de metri . Dupa doua minute si jumatate , unica tinta ce aparea acum pe ecranele radarelor sa pus in miscare , accelerand brusc la peste 900-km/h , urcand la o altitudine de 2750 de metri pe directia sudica . Apoi semnalul sa separat din nou in doua spoturi distincte , unul mentinandu-si directia sudica , avand o viteza cuprinsa intre -900-1000-km/h , pe un traiect usor descendent , in timp ce celalalt , facand viraj de 180 de grade , a disparut spre nord-vest , cu o viteza ce a fost calculata , ulterior , la o valoare ametitoare de -32800-km/h . La scurt timp , statia STAXTON WOLD a reusit sa restabileasca legatura radio cu capitanul Schaffer . -SCHAFFER-[GCI? ma receptionati ?] . STAXTON-[Afirmativ 94 ...tare si clar . Cum te simti ?] . SCHAFFER-[Nu pre bine.....nu-mi dau seama ce sa intimplat.....ma simt ametit...] . Pilotul raporteaza nefunctionalitate aparaturii de bord , cu exceptia altimetrului . STAXTON-[Coboara la 1060 de metri , 94 ] . SCHAFFER-[Am inteles , GCI] . STAXTON-[Care este nivelul carburantului , 94 ?] . SCHAFFER-[Aproape -30%-] . STAXTON-[Asa am calculat si noi ....... Ne poti spune ce sa intimplat ?] . SCHAFFER-[Nu stiu......a venit foarte repede......am inchis ochii......cred ca am lesinat cateva secunde...] . STAXTON-[Bine 94 ramai pe receptie...] . In acest timp , Strike Command decide aterizarea aparatului , undeva in apropiere de capul Flamborough . MOTIVUL ? . Nu se stie cu precizie . Poate frica de o probabila contaminare radioactiva sau de o posibila contaminare biologica a pilotului..... Nu sa putut afla cu certitudine.... . Statia de urmarire de la sol a comunicat unui aparat de tip -SHACKLETON- ce se afla in patrulare deasupra zonei , sa urmareasca aparatul ce se pregatea sa efectueze manevrele premergatoare aterizarii . Dupa care , Staxton Wold a avut ultimul dialog cu capitanul Schaffer : --STAXTON-[Foxtrot 94 , poti incepe manevrele de aterizare...] . SCHAFFER-[Am inteles , GCI , cobor acum . Terminat GCI] . Conform celor descrise de echipajul aparatului -SHACKLETON- , Lighting-ul capitanului nu a avut probleme la impactul cu apa [Marea Nordului] . Dar la -2- minute dupa aterizare.... . SHACKLETON-[Cockpit-ul este deschis.....pluteste foarte bine......nu-l pot vedea pe pilot . Avem nevoie de un elicopter aici , GCI.....Nu , nici o urma de pilot.........UNDE NAIBA ESTE ?] . STAXTON-[Nu inca......Ramaneti pe receptie . Mai facem o trecere....] . Dupa -2- minute mai tarziu . SHACKLETON-[Ciudat .....GCI.....se scufunda repede , dar........cockpit-ul s-a inchis imediat din nou...] STAXTON-[Puteti confirma iesirea pilotului din aparat ?] . SHACKLETON-[NU ESTE IN AVION , asta pot confirma....trebuie sa fie pe undeva in apa...] . STAXTON-[Vreun semnal ,,search and rescue''?] . SHACKLETON-[Negativ , GCI . Mai incercam o data]. Un minut si jumatate mai tarziu , reincepe dialogul . SHACKLETON-[S-a scufundat . Mai este o urma slaba acolo unde s-a aflat......inca nici un semnal de la pilot . Repet ,GCI , avem nevoie de un helicopter...] . STAXTON-[Este pe drum . Confirmati ca nu aveti nici un semnal de la pilot ?] . SHACKLETON-[Da ,GCI ,confirmat] . STAXTON-[Patruleaza prin zona , 77 , trebuie sa fie pe acolo pe undeva...] . La scurt timp elicopterul de tip -WIRWIND- , specializat in operatiuni de salvare , a sosit la locul aterizarii si a inceput o cercetare sistematica . In ajutorul acestuia au sosit salupe de salvare ce au purificat zona --centimetru cu centimetru-- . Rezultatul a fost unul . PILOTUL NU A FOST GASIT --- SI NU AVEA SA MAI FIE GASIT VREODATA/NICIODATA . Dupa faptele derulate , la -7-noiembrie-1970- o echipa de scafandri de la -HMS KENLESTON- a reperat epava aparatului pe fundul marii , la cativa kilometri departare de tarm . Aceasta a fost scoasa la suprafata si dusa , in secret , la baza -BINBROOK- . Accidentele aviatice in Marea Nordului nu erau un lucru neobisnuit . Cele mai multe dintre aparatele ce sufereau accidente erau trimise la -BAZA GRIMSBY- iar presa avea acces neingradit la orice informatii . In mod neobisnuit insa , aparatul pilotat de -Schaffer- a facut exceptie de la aceasta regula . Era , de asemenea , o practica normala ca epavele avioanelor sa fie studiate de Ministerul Apararii la Crash-Investigation-Branch- de la Flambourough , unde analize detaliate permiteau , mai mult sau mai putin , determinarea cauzelor accidentelor . Inca o data insa -Lighting-ul Foxtrot XS 894 facea o inexplicabila exceptie . O echipa de specialisti de la Flambourough a sosit la baza Binbrook in speranta ca va putea studia epava aparatului , care se gasea , de altfel , intr-o stare remarcabila de buna , in ciuda timpului petrecut in apa marii . Concluziile urmau a face obiectul unui raport destinat Ministerului Apararii , document ce urma sa stea la baza deschiderii unei anchete oficiale legate de pierderea avionului si disparitia pilotului . Si cum disparitia pilotului n-ar fi fost o surpriza , aici i-a intimpinat o alta surpriza enigmatica . Multe dintre instrumentele aflate la bord-[compasul-E2B- , indicatorul de directie--stand-by-- , asa numitul -stand-by-inverter , panoul auxiliar de alarma aflat in partea dreapta a cabinei] nu s-au mai gasit , adica intr-un cuvant , disparuse definitiv . In ciuda promisiunilor facute , cum ca toate instrumentele si aparatele lipsa --- vor fi returnate in cel mai scurt timp --- tinem sa spunem ca acest lucru nu s-a intamplat niciodata . A existat suspiciunea ca acestea nu ar fi fost cel cu care era ehipat avionul in momentul zborului . Sa presupus ca datorita nefunctionalitati instalatiei de catapultare , capitanul Schaffer nu a reusit sa iasa din carlinga . Dar martori oculari , va amintiti , membrii echipajului aparatului -SHACKLETON- au confirmat deschiderea carlingii si , mai ales faptul ca pilotul nu se afla la bord . Pe tot parcursul investigatiei , specialistii de la Flamborough au fost supravegheati de -5- civili , doi dintre acestia fiind americani . A doua zi dupa terminarea investigatiei , si dupa reintoarcerea lor la baza -- ei au fost convocati in birourile conducerii , unde li sa comunicat in termeni foarte duri , ca nu au voie sa discute cu nimeni despre aspectele accidentului --FOXTROT-XS-894- nici chiar cu familiile lor . MOTIVUL ? . SIGURANTA NATIONALA......mai presus de toate . Capitanul Schaffer n-avea sa mai fie gasit niciodata... . Incepand cu toamna anului -1970- treptat si sigur , punctele de observare raspandite pe tot cuprinsul tarii , in special pe coastele de Est si Nord-Est , isi vor sista , pe rand activitatea , dat fiind rezultatele neconcludente obtinute -[cel putin aceasta a fost versiunea oficiala]. ---------va cotinua------idem--